- نجات یافتگان عصر غیبت از زبان امام حسن عسگری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : جمعه 20 ارديبهشت 1392
بازدید : 4528
نویسنده : یه بنده خدا

 1امام حسن عسگرى صلوات اللَّه علیه، در ضمن حدیثى، در شأن وجود مبارک ،حضرت مهدى  عجل اللَّه تعالى فرجه فرمودند:

 
(واللَّه لیغیبنّ‏ غیبة لا ینجو فیها من الهلكة الّا من ثبّته اللَّه عزّ و جلّ على القول بامامته و وفّقه فیها للدّعاء بتعجیل فرجه.)
 
 به خدا سوگند (حضرت مهدى علیه السلام) حتما و قطعا غیبتى مى‏ گزیند كه در این غیبت هیچ كس از هلاكت نجات نمى‏ یابد مگر كسى كه خداى عزّ و جلّ او را بر قول ثابت به امامت ایشان (حضرت مهدى علیه السلام) ثابت بدارد و به دعاى بر تعجیل فرج حضرتش موفق بدارد.( أمالی شیخ صدوق -المقدمة ؛ ص1).
 
مظلومیت وغربتی که امامین عسگریین(امام هادی وامام حسن علیهما السلام) ، در اثر فشار حکام جبار وظالم وقت،متحمل شده اند؛ بر کسی پوشیده نیست.چراکه بیشتر عمر شریف  این دو امام بزرگوار،در زندان وحبس سپری شده است .خصوصا که امام حسن عسگری ، موقع شهادتش ، کمتر از 30 سال سن داشته اند .
 
 این دو امام بزرگوار ،در این مدت کوتاه  عمر پر برکتشان ، توانستند  مقدمات غیبت حضرت مهدی علیه السلام را فراهم کنند .
زیرا از آنجا که تقدیر الهی بر غیبت امام عصرعلیه السلام  رقم خورده بود ،همین که مردم دسترسی به امامان عسگری  نداشتند ، این خود زمینه ایی شد بر اینکه در زمان غیبت امام عصرعلیه السلام  ، شیعیان کمتر دچار اضطراب وسرگردانی بشوند.
 
امروزه عده ایی تفکرشان این است که چون امام  زمان علیه السلام  قابل دیدن نیست  ، لذا ایمان آوردن به وجود آنحضرت هم سخت ومشکل است .واین در حالی است که در زمان حضور خود اهلبیت ، به خاطر ظلم حاکمان جور، خیلی از مردم نیز به اهلبیت دسترسی نداشتند. ولی با این حال به آنها ایمان داشتند، واینطور هم نبوده که هر کس اهلبیت را می دیده ، حتما ایمان می آورده است .
 
اما اگر از طریق محبت ودوستی  اهلبیت ، واجرای  دستورات آن حضرات،بتوانیم،نوکر خوبی برای آنها باشیم،قطعا آنها هم برای ما کم نخواهند گذاشت واربابان خوبی خواهند بود .
 
خودشون فرمودند: (...إِنِّی وَ مَنْ یَجْرِی مَجْرَایَ مِنَ الْأَئِمَّةِ لَا بُدَّ لَنَا مِنْ حُضُورِ جَنَائِزِكُمْ فِی‏ أَیِ‏ بَلَدٍ كُنْتُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ فِی أَنْفُسِكُم‏...)ما بر خودمان لازم کردیم که در جنازه های شما حاضر شویم ، آنهم در هر شهری که باشید ، پس تقوای الهی پیشه کنید...(بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج‏48 ؛ ص75)
وقتی آنها حتی به فکر تهیه کفن شیعیانشان هستند،پس ما هم نباید در تبعیت از آنها کوتاهی کنیم.آنچه را فرموده اند : باید عمل کنیم تا بتوانیم شیعه وپیرو خوبی برای آنها باشیم.
 
در زمان رسول خدا ، شخصی  چوپان وشتر چران ، به نام اویس قرنی ، با اینکه حضرت را اصلا ندیده بود ، ولی در اثر محبتی که به حضرت ختمی مرتب داشتند ،شیفته حضرت شده بود ، تا آنجا که رسول گرامی اسلام در وصف این مرد بزرگ فرمودند:
 
(تَفُوحُ رَوَائِحُ الْجَنَّةِ مِنْ قَبْلَ قَرَنَ الشَّمْسُ وَا شَوْقَاهْ إِلَیْكَ یَا أُوَیْسٍ‏ الْقَرَنِیِّ أَلَا مِنْ لَقِیَهُ فلیقرئه عَنِّی السَّلَامُ...)
یعنی بوهای بهشت از جانب قرن می‏ وزد، ای اویس قرن! چه قدر به تو علاقه دارم، سپس فرمود: هر كه او را ملاقات كرد، از جانب من به او سلام برساند.( الفضائل ابن شاذان القمی- ص107).
 
این قضیه نشان دهنده ی این است ، که برای ایمان آوردن به اهلبیت عصمت ،اولا لازم نیست که حتما آنها را ببینم؛ وثانیا  نیاز نیست که حتما انسان دردانشگاه یا حوزه یا مراکز دینی ...درحد فلان مدرک درس خوانده باشد، بلکه هرکسی،در هر قشری ودر هر لباسی که باشد، حتی آن چوپان شتر چران،می تواند با تقوای الهی ومحبت به امامان معصوم ، ایمان خود را کامل کند .
 
اما ما هم به عنوان یک شیعه، باید در این حد بدانیم که غیبت ،به این معنا نیست که امام عصر علیه السلام ، بی اطلاع از مردم است ودر جمع مردم نیست،.بلکه غیبت به این معناست که  امام علیه السلام درمیان مردم تردد دارد اما کسی آنحضرت را نمی شناسد .
در روایت است که مثل امام عصرعلیه السلام  ، مثل حضرت یوسف است ، با اینکه حضرت یوسف در کنار برادرانش بودو باآنها،هم سفره وهم صحبت شده بود،ولی او را نشناختند .وجود مبارک امام عصر علیه السلام نیز چنین هست .
 
با توجه به روایتی که در صدر بحث آوردیم؛معلوم است که در زمان غیبت ، مردم دچار شک ودر هلاکت وبی دینی واقع می شوند.
لذا امام حسن عسگری علیه السلام در ضمن این روایت زیبا می فرمایند: دو گروه هستند که در زمان غیبت ، از هلاکت محفوظ هستند:
1 : کسانی که (ثبّته اللَّه عزّ و جلّ على القول بامامته ).یعنی خدای سبحان به وسیله  امامت آنحضرت، آنها را ثابت قدم کرده باشد .والا انسان با یک ذره مشکلات وسختیها ، جابه جا می شود . نمونه بارز این افراد را می توان در اصحاب امام حسین علیه السلام ، مشاهده کرد.
 
2 : کسانی که (وفّقه فیها للدّعاء بتعجیل فرجه) یعنی کسانی که تو کار امام زمان علیه السلام هستند وبرای فرج آن حضرت دعا می کنند .که در اینصورت امام نیز به فکراین افراد است .
 
به امید روزی که چشم همون به ظهور مهدی فاطمه روشن شود .
 
منبع: سخنرانی حاج آقا فرح زاد.30دیماه91-مسجد اعظم قم
 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: - نجات یافتگان عصر غیبت از زبان امام حسن عسگری , - نجات یافتگان عصر غیبت از زبان امام حسن عسگری ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com