ساحران، دانشمندان شیطانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : یک شنبه 8 تير 1393
بازدید : 4960
نویسنده : یه بنده خدا

 

اساحران، دانشمندان شیطانی
 

بسیاری از ما، گمان می کنیم که سحر، پیشگویی، طالع بینی، ستاره شناسی، تسخیر و شعبده، خرافاتی قدیمی و شکل گرفته از داستانهای چند انسان نادان است که برای مسائل علمی پیش رویشان، دلایل علمی کافی نداشتند! این درحالی است که نه تنها شواهد قرآنی و روایی فراوانی درباره ی ساحران و جادوگران و منشأ علم آنها وجود دارد، بلکه شواهد امروزی فراوانی نیز در دسترس است (مثلاً بازداشت 26 جادوگر در قم) که نشان می دهد انسانهایی هستند که با معامله با شیاطین، در زندگی دیگران سنگ اندازی می کنند.

 


البتّه در این مطلب نمی خواهیم که تاریخ جادوگری را بشکافیم، بلکه می خواهیم پرده از چهره ی زشت دشمنانی برداریم که از تمام نیروهای طبیعی و ماوراطبیعی استفاده می کنند تا مانع ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) بشوند. در ادامه ی این مطلب، به ارتباط ساحران و جادوگران با شیاطین پی خواهید برد.
سحر، جادو، طلسم
سحر و جادو و انواع پیشگویی، از انواع «علوم غَریبه» یا «خُفیه» هستند که ورود به آنها برای مسلمانان حرام است. شهید «آیت الله عبدالحسین دستغیب» در کتاب «گناهان کبیره»، از این علوم و حرمت آن یاد کرده است و از قول امام صادق(علیه السلام) آورده است: «سحر از گناهان کبیره است؛ زیرا خداوند در قرآن مجید فرموده است "هر كس خريدار اين [کالا‏] باشد، در آخرت بهره ‏اى ندارد"(1)» (2)
شیاطین، معلّمان جادو
جالب است بدانیم که اوج جادوگری، در قرون 16 و 17 م. بود.(3) یعنی درست زمانی که دانشمندان، ادّعا می کردند که هیچ چیز «غیر دیدنی» علمی نیست! آنها با این استدلال، همه ی نیروهای معنوی و ماورائی را زیر سوال می بردند؛ در حالی که در همان زمان، جادوگران از نیروهای ماورایی شرور بهره می بردند.
از آیات قرآن و روایات به خوبی پیداست که نیروهای شرور جنّی بودند که سحر را به مردم آموزش دادند. در «قرآن کریم» آمده است:
«[يهوديان] از آنچه را كه شيطانها به نادرست به سلطنت سليمان نسبت مي دادند، پيروى كردند؛ در حالى كه سليمان با سحر، آن سلطنت را به دست نياورده و كافر نشده بود؛ امّا شيطانها بودند كه كافر شدند و سحر را به مردم ياد مي دادند.» (5)
شیاطین، می خواهند که انسانها را گمراه کنند. چنانچه خداوند در قرآن کریم فرموده است که کسانی که شیاطین را به دوستی پذیرفته اند، گمراه شده اند. (7) انسان های گمراه، کاری را می کنند که شیاطین می خواهند و این کارها حتماً غیر از فرمان خداوند کریم است. بدین ترتیب، کاری نیست که گمراهان از انجام دادنش ابا داشته باشند.
نکته ی مهم این است که در  سِحر، انسان به جای کمک گرفتن از خدای متعال، دست به دامان موجودات شرور می شود. به همین خاطر است که در روایات، سحر برابر با کفر خوانده شده است: «ده نفر از اين امت به خداوند كافر شدند، و آنان عبارتند از: سخن چين، جادوگر و....» (8)
شرّ افسونگران در گره ها
افسونگران و ساحران، تحت اوامر شیاطینند. شیاطین که در قرآن «جنود ابلیس؛ سربازان ابلیس» خوانده شده اند،(9) تحت اوامر آن ملعونند و آن ملعون، هدفی جز نابودی هدایتگران ندارد. جالب است بدانید که سوره ی فلق نیز در اثر طلسم یک فرد یهودی نازل شد.(10) بدین ترتیب سوره فلق به عنوان «دعای در امان ماندن از طلسم و سحر» به پیامبر اکرم(ص) اعلام شد:
«بگو: «پناه مى‏برم به پروردگار سپيده دم،  از شرّ آنچه آفريده،  و از شرّ تاريكى چون فراگيرد،  و از شرّ دمندگان افسون در گره ‏ها  و از شرّ [هر] حسود، آنگاه كه حَسَد ورزد.» (11)
پی نوشت:
1.       بقره: 102.
2.       کتاب «جنّ: مطالعات قرآنی و روایی درباره ی جنّ»، تهران، موعود، 1390، ص 202.
3.       ویل دورانت، تاریخ تمدن، جلد 5: رنسانس، تهران: سازمان انشارات و آموزش انقلاب اسلامی، 1367، ص 560؛ به نقل از  درودگر، محمّد، مقاله ی «تاریخ جادوگری»، به نقل از سایت موعود
4.       سخنرانی آیت الله وحید خراسانی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، به نقل از کتاب «حدیث لوح»، تهران، موعود، 1388، ص 217.
5.       بقره: 102.
6.       طبرسى، احمد بن على، الإحتجاج، ترجمه جعفرى - تهران، اسلامیه، چاپ: اول، 1381، ج‏2، ص: 214؛ با استفاده از نرم افزار جامع الاحادیث نور 3/5.
7.       اعراف: 30.
8.       حدیث نبوی (صلی الله علیه و آله): «ده نفر از اين امت به خداوند كافر شدند، و آنان عبارتند از: سخن چين، جادوگر، مرد بى‏ غيرت، مردان زناكار، كسى كه با چهار پا در آميزد، كسى كه با محارم خود زنا كند، شخصى كه فتنه برانگيزد و به دشمنان مسلمان‏ ها اسلحه جنگى بفروشد، و زكاة ندهد، و با استطاعت زيارت خانه خدا را ترك كند و بميرد.» (ابن بابويه، محمد بن على، ترجمه من لا يحضره الفقيه - تهران، صدوق، چاپ: اول، 1367، ج‏6 ؛ ص280؛ با استفاده از همان نرم افزار.)
9.       شعرا: 95.
10.   قرشى بنايى، على اكبر، قاموس قرآن - تهران، دارالکتب اسلامیه، چاپ: ششم، 1412ق. ج‏7 ؛ ص89؛ با استفاده از همان نرم افزار.
11.   سوره مبارکه ی فلق: 1- 5.
پ.میعاد




:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,
:: برچسب‌ها: ساحران، دانشمندان شیطانی , ساحران , دانشمندان , شیطانی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com