عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : شنبه 21 تير 1393
بازدید : 7089
نویسنده : یه بنده خدا

 

 
 
چهار تروریست خطرناک روی زمین+تصاویر
 

شیوه جنگیدن در جهان امروزی به ویژه خاورمیانه و آفریقا تغییر کرده است، این روزها دیگر تاکتیکهای کلاسیک نظامی کارساز نیست چون شما با تروریستهایی مواجه هستید که با شمار معدودی نیرو اساس عملیاتهای خود را سیطره بر نقاط حساس و شهرهای بزرگ قرار داده و از تاکتیک کشتار دسته جمعی و گروگانگیری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند

 

در چند هفته اخیر دنیا با واقعیت دلهره آور جدیدی روبرو  شده است، جایی که گروه تروریستی داعش با استفاده از صدها نیروی تحت امرش، بر سرنگونی دولت مرکزی عراق کمر همت بسته  و همسایگان این کشور را نیز تهدید می کند. این در حالی است که بازیگران مهم منطقه ای و بین المللی تلاش دارند راهی برای مهار بحران و جلوگیری از وقوع فاجعه فراگیر یافته و منطقه را از معرض خطرات و پیامدهای آتی اقدامات داعش برهانند.

البته داعش در این میان به اقدامات خود و تهدید حیات ملت عراق ادامه می دهد، تاکتیک آنها از ابتدا بر این مسئله متمرکز شده بود که گروههای اهل سنت را به بازپس گرفتن قدرت ترغیب کنند و از این طریق به اهداف اصلی خود که همان "برقراری خلافت اسلامی" در منطقه موسوم به هلال خاورمیانه است، دست پیدا کنند.

کاملا مشخص است که در پشت پرده هر گروه تروریستی مانند داعش، یک فرمانده نظامی که تاکتیکهای جنگهای چریکی دنیا طی 80 سال اخیر را به خوبی فرا گرفته، قرار دارد. جنگهایی در افغانستان علیه نیروهای شوروی سابق، در چچن علیه روسیه و امروزه علیه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که در محور مقاومت قرار دارند دنبال می شود. اما جا دارد در اینجا نگاهی به سرکردگان خطرناک ترین گروههای تروریستی جهان و سوابق آنها داشته باشیم؛

تروریست شماره یک؛ "ابوبکر البغدادی"، رقیب سرکرده القاعده

ابوبکر البغدادی همان کسی است که القاعده در عراق را به گروه داعش تغییر فرم داد، گروه تروریستی مستقلی که طی هفته های اخیر نقاط حساس و حیاتی مهمی را در عراق تحت سیطره خود درآورده و تهدیداتی درباره سیطره بر بخشهای بزرگتری از عراق نیز داشته است.

بغدادی در سال 1971 در شهر سامرا متولد شد و تا زمان اخذ مدرک دانشگاهی خود زندگی بسیار عادی داشت. وی سپس جذب یک جریان تندور اسلام گرا شد و بعدها به شاخه القاعده در عراق پیوست. وی به سرعت توانایی خود را در قتل و آدم کشی نشان داد تا جایی که جایزه 10 میلیون دلاری از سوی آمریکا برای این تروریست تحت تعقیب تعیین شد.

 

مقامات آمریکایی همواره ادعای پیگرد این تروریست خطرناک را داشتند اما هرگز طی سالهای اخیر خبری از بازداشت وی نشد. خوی ضدانسانی و آدم کشی البغدادی نیز طی این سالها بیشتر و بیشتر شد و این موضوع به افزایش فزاینده انفجارهای تروریستی در عراق منجر شد. بعدها وی نیروهای تحت امرش، با حضور در سوریه علیه ارتش این کشور وارد جنگ شدند و پس از ارتکاب شمار زیادی جنایت در سطوح مختلف از القاعده جدا شده و در اوایل سال 2014 داعش را تاسیس کردند.


از آن زمان تاکنون البغدادی و نیروهای وی در حال ویران نمودن عراق و ارتشی هستند که توسط نیروهای آمریکایی آموزش داده شده اند. در سوریه آنها اعدام هایی در ملاء عام انجام داده و در عراق سربازان ارتش را به صورت دسته جمعی به قتل می رسانند.

نکته عجیب در پرونده ابوبکر البغدادی بازداشت وی در سال 2009 توسط نیروهای آمریکایی در عراق بود که بعدها اعلام شد مقامات آمریکایی به علت برخی مسائل قضایی وی را آزاد کرده اند. گفته می شود البغدادی در زمان خروج از زندان "بوکا" در عراق به سرهنگ "کنت کنج" که مسئول پادگان بوکا بوده می گوید: "یکدیگر را در نیویورک ملاقات خواهیم کرد!"

تروریست شماره دو؛ "شاکر وهیب"، شیر صحرا

شاکر وهیب ملقب به "شیر صحرا" در واقع معاون ارشد البغدادی سرکرده داعش محسوب می شود. وی پس از آن مشهور شد که خودش تصمیم گرفت چهره اش رسانه ای شود و این مسئله در گروههای تروریستی همانند داعش بسیار نادر و کم سابقه است و یک اقدام خارج از چارچوب به حساب می آید.

بنابر اطلاعات سرویس جاسوسی آمریکا (CIA) وهیب در سال 2003 دقیقا پس از سرنگونی رژیم صدام در عراق به القاعده پیوسته است. افکار عمومی جهان، این تروریست خطرناک را بیشتر از طریق انتشار یک فیلم ویدیویی که طی آن وهیب سه مرد سوری را که از منطقه تحت سیطره داعش در حال عبور هستند به قتل می رساند، می شناسند.

 

پایگاه سوری دام پرس در ادامه این گزارش اعلام می کند: وی بخشی از عملیاتهای تروریستها و انفجارها در عراق را برای البغدادی مدیریت می کند و به نظر می رسد در جریان اعدام یک هزار و 700 سرباز ارتش عراق نقش داشته است. در یک فیلم ویدیویی فردی در حال بازجویی از سه سرباز ارتش عراق است که پس از مدتی چندین گلوله در سر آنها خالی می کند، که به نظر می رسد این فرد شاکر وهیب باشد.

تروریست شماره سه؛ "ابوبکر شیکاو"، قاتل آفریقایی

ابوبکر شیکاو فرمانده بوکوحرام است که افکار عمومی وی را از فایلهای صوتی و تصویری اش که مشابه شیوه "اسامه بن لادن" سرکرده پیشین القاعده است، می شناسد. وی در برخی تصاویر ضبط شده در حالت روانی عجیب و بسیار خندان دیده می شود که برخی معتقدند ناشی از مصرف زیاد مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی است. وی سرکرده یکی از وحشی ترین گروههای تروریستی در آفریقا است و صدها دختر بی گناه را ربوده و مسئول قتل 10 هزار نفر از مردم آفریقا به ویژه نیجریه محسوب می شود.

وی مابین سالهای 1969 تا 1975 در نیجریه متولد شده و در سال 2002 به گروه بوکوحرام پیوست. با توجه به شخصیت افراطی خود به عنوان یکی از فعالان بوکوحرام در سال 2009 مطرح شد و پس از کشته شدن سرکرده بوکوحرام جانیشن وی شد. حضور وی در راس این گروه تروریستی بدون اقدامات متعدد و خشونت آمیز تروریستی از جمله سیطره بر یک مدرسه و قتل 40 دانش آموز آن با خونسردی کامل میسر نبود.

 

شیکاو و نیروهای تحت فرمان وی همچنین در سالهای اخیر با نیروهای ارتش فرانسه در مالی جنگیدند. وی متهم به جنایات جنگی متعدد از جمله اعدام اسیران ارتش مالی نیز هست. البته بارها طی سالهای اخیر ادعاهایی درباره کشته شدن وی مطرح شده است که همواره وی این شایعات را با ظاهر شدن در فیلم ویدیویی جدید و یک عملیات تروریستی وحشیانه تکذیب کرده است. سرکرده بوکوحرام اخیرا پس از به گروگان گرفتن 200 دختر از یک مدرسه در نیجریه در یک فیلم ویدیویی اعلام کرد که این دختران ازدواج با نیروهایش را پذیرفته اند که این اظهارات افکار عمومی جهان را شوکه کرد!

تروریست شماره چهار؛ "ناصر الوحیشی"، سرکرده القاعده در یمن

ناصر الوحیشی از جمله سرکردگان نظامی القاعده محسوب می شود که بر اساس اطلاعات سیا (CIA) شاخه القاعده در یمن را به یکی از خطرناک ترین شاخه های این گروه تروریستی تبدیل کرد. وی در دهه 90 در افغانستان حضور داشت و کنار اسامه بن لادن درکوهستانهای تورا بورا جنگید. بعدها گفته شد که به ایران گریخته و مقامات ایرانی وی را به علت جنایاتی که مرتکب شده بود تحویل مقامات یمن دادند. وی پنج سال در زندانهای یمن زندانی بود تا اینکه در سال 2006 به همراه 30 نفر از یارانش موفق به فرار از زندان شد.

 

وی پس از کشته شدن سران القاعده یمن خودش را به عنوان سرکرده شاخه القاعده در یمن اعلام کرد و از آن زمان تاکنون به اقدامات تروریستی متعدد در یمن و در برخی موارد خارج از این کشور مشغول است. وی از لحاظ طراحی انفجارهای تروریستی بسیار خبره محسوب می شود و در این مسئله رقیبی ندارد.




:: موضوعات مرتبط: بهاییت و وهابیت , ,
:: برچسب‌ها: بهاییت و وهابیت , چهار تروریست خطرناک روی زمین+تصاویر , داعش دامی برای ایران , , , !! » , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com