عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
بازدید : 3901
نویسنده : یه بنده خدا

صفحهصفحه مهدویت و

ورزش در خدمت صهیونیسم

چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۳

 
امتیاز این گزینه
(1 رای)
 
 
 ورزش در خدمت صهیونیسم
 

مسابقات مکابیا یا المپیک یهودی با الهام از یهودا مکابی، قهرمان مبارزه با ظلم و ستم پادشاه یونانی، امروزه ابزاری در جهت اهداف صهیونیسم جهانی است. مکابیا با گردهم آوردن یهودیان جهان، دل‌بستگی آنان به دولت جعلی یهودی و فرهنگ صهیونیسم را بیشتر خواهد کر

 

بازی‌های مکابی یا المپیک یهودی (به انگلیسی Maccabiah و به عبری: משחקי המכביה، یا משחקי המכביה העולמית)، مسابقات ورزشی مخصوص یهودیان جهان است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود. به‌علاوه، هر ورزشکاری که تابعیت رژیم صهیونیستی را داشته باشد بدون در نظر گرفتن مذهب می‌تواند در این مسابقات شرکت کند. برخی از اعراب اسرائیلی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

در این مسابقات ورزشکارانی از 85 کشور در 48 رشته باهم رقابت می‌کنند. گفته می‌شود پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، این سومین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود. ایران نیز تا دوره 7 در این مسابقات شرکت می‌کرده که پس از انقلاب اسلامی متوقف می‌شود. ترکیه، مراکش و مولداوی کشورهای جهان اسلام هستند که ورزشکاران یهودی آنان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

اولین دور از مسابقات المپیک یهودی مکابیا به صورت رسمی در سال ۱۹۳۲ برگزار شد. اما بر اساس تصاویری که در فیلم «חיי היהודים (زندگی یهودیان)» که توسط کمپانی «המזרח (شرق)» تولید شده، می توان سابقه این مسابقات را در سال ۱۹۱۳ جست (۳۵ سال پیش از تاسیس رسمی اسرائیل) که در آن یهودیان مهاجر در موج های نخست و دوم و نیز یهودیان آلمان، اتریش و نیز از ساکنان امپراطوری عثمانی در آن حضور داشتند. در این فیلم که از آرشیو سینمایی اورشلیم به دست آمده، به وضوح پرچم های امپراطوری عثمانی دیده می شود. به عبارت دیگر این مسابقه که در شهرک ریشون لتصیون، نخستین شهرک یهودی نشین که توسط لرد روچیلد ایجاد شد، راهی برای جذب یهودیان و آوردن آنها به سرزمین مقدس به بهانه ی ورزش و برای دور زدن مخالفت های امپراطوری عثمانی از مهاجرت گسترده یهودیان به فلسطین بود. چنین فعالیت هایی به تدریج شهرک های یهودی نشینی در فلسطین ایجاد کرد که بنیان رژیم منحوس صهیونیستی را بنا نهاد.[1]

مکابیا بازی‌های زمستانی هم داشته است که تنها دو بار در سال‌های 1933 و 1936 در کشورهای اروپایی برگزار شد و دیگر ادامه نیافت ولی بازی‌های منطقه‌ای آن هنوز ادامه دارد.[2] اجراکننده این مسابقات اتحادیه جهانی مکابی است

 

اتحادیه جهانی مکابی

اتحادیه جهانی مکابی در دوازدهمین کنگره جهانی یهود در چک‌اسلواکی در سال 1921 باهدف یکپارچه کردن انجمن‌های ورزشی یهودی در سراسر جهان تشکیل می‌شود. این اتحادیه مأموریت خود را پرورش قوای بدنی، اعتقاد به میراث یهودی و دولت یهود و بازسازی کشور یهودی از طریق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی قرار می‌دهد. کمیته بین‌المللی المپیک نیز این اتحادیه را در سال 1960 به رسمیت می‌شناسد.[3]

اتحادیه جهانی مکابی بزرگ‌ترین سازمان ورزش یهودی در جهان است که در پنج قاره، در بیش از 60 کشور، 450 باشگاه و 400000 عضو دارد. این سازمان از ورزش به‌عنوان وسیله‌ای برای نزدیک کردن یهودیان سراسر جهان به دین یهود و کشور اسرائیل بهره می‌برد. بسیاری از باشگاه‌های مکابی در سراسر جهان به‌عنوان مراکز اجتماعی و جنبش‌های جوانان، فعالیت‌های متنوع آموزشی، فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای یهودیان ارائه می‌کنند.

اتحادیه جهانی مکابی شامل 6 کنفدراسیون است:

مکابی استرالیا (APA)
کنفدراسیون مکابی اروپا (EMC)
مکابی اسرائیل
مکابی امریکای لاتین (CLAM)
مکابی آمرریکای شمالی
مکابی آفریقای جنوبی (SA)
 

 

در طول سال کنفدراسیون‌ها بازی‌های منطقه‌ای و بین منطقه‌ای انجام می‌دهند و بازی‌های اصلی هر چهار سال یک‌بار در اسرائیل انجام می‌شود. دفتر اداری اتحادیه جهانی مکابی در کفر مکابیا (Kfar Maccabiah) در رمت گن واقع شده است. تقریباً 70 الی 80 درصد اعضای این اتحادیه به‌صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند. منحصربه‌فردترین و مهم‌ترین فعالیت این سازمان برگزاری المپیک ورزشی یهودیان است که هر 4 سال یک‌بار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌شود.

مسابقات مکابیا یا المپیک یهودیان بزرگ‌ترین رقابت‌های ورزشی یهودیان است که باهدف تبلیغ سنت‌های یهودی با محوریت دولت یهودی اسرائیل برگزار می‌شود. در جشن‌های افتتاحیه و اختتامیه سعی می‌شود با موسیقی، تئاتر و ... فرهنگ و میراث به‌اصطلاح یهودی ترویج شود.

آن‌طور که در سایت رسمی اتحادیه آمده است؛ هدف اصلی از برگزاری این مسابقات، گردهم آوردن یهودیان جوان و ورزشکار از سراسر جهان در اسرائیل و تقویت رابطه آن‌ها با دولت اسرائیل و مردم یهودی است.

این مسابقات در چهار قسمت Open، Junior، Masters و Paralympics برگزار می‌شود. بازی‌های Junior مختص ورزشکاران 15 تا 18 ساله است. بازی‌های Masters برای رده‌های سنی مختلف مخصوصاً بزرگ‌سالان تدارک دیده‌شده و بخش Open نیز ازلحاظ سنی محدودیتی ندارد و مطابق با قوانین بین‌المللی برگزار می‌شود.

بیستمین دوره از مسابقات مکابیا 4 تا 18 ژوئیه سال جاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار می‌شود. المپیک یهودی بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی یهودی است که 10000 هزار ورزشکار و 22000 تماشاگر را از 80 کشور جهان میزبانی می‌کند. شعار بازی‌های این دوره عبارت است از: "80 מדינות – לב אחד. לאום וציונות. ההווה והעתיד של העם היהודי." (80 کشور – یک قلب. مردم‌سالاری و صهیونیسم. حال و آینده برای یهودیان).[4] مراسم افتتاحیه بیستمین دوره المپیک یهودی روز پنجشنبه 6 ژوئیه سال جاری در استادیوم تدی (Teddy) در شهر اورشلیم برگزار شد. این اولین باری است که این مسابقات در قدس اشغالی برگزار می‌شود.

تاریخچه مسابقات مکابیا

نام مکابیا از شخصی به نام یهودا مکابی (Judah Maccabee) یک رهبر یهودی گرفته‌شده که در برابر آنتیاخوس (Antiochus)، پادشاه یونان باستان که در قرن دوم قبل از میلاد مسیح بر بیت‌المقدس حکمرانی می‌کرد، ایستادگی می‌کند و با او می‌جنگد.

قدرت بدنی مکابی در طول زمان برای یهودیان به نماد توانایی فیزیکی، ورزش و قدرت نظامی دولت یهودی تبدیل شد. در اواخر قرن نوزدهم یهودیانی که در وضعیت نزاع با دیگر گروه‌ها و دولت‌ها بودند، واحدهای دفاع شخصی و باشگاه‌های ژیمناستیک با الهام از نام یهودا مکابی تشکیل می‌دادند.

تئودور هرتصل نظریه‌پرداز صهیونیسم درباره مکابی می‌گوید: " مردان جوان گرد هم آیید، ما به شما احتیاج داریم. نه‌تنها روح خود را بلکه بازوان خود را پرورش دهید. قوی و پایدار باشید و سرسختانه مطالعه کنید. ما هم به قدرت و هم به دانش شما احتیاج داریم. من معتقدم که یک نسل جدید و شگفت‌انگیز از یهودیان در کشور به وجود خواهند آمد. پسران مکابی به زندگی بازخواهند گشت."[5]

اما بازی‌های مکابیا نتیجه پیشنهاد جوزف یخوتیلی (Yosef Yekutieli) در سال 1929 در اتحادیه  جهانی مکابی است. یخوتیلی یک یهودی روس تبار بود که در سال 1909 با خانواده‌اش به فلسطین مهاجرات کرد. در آن زمان یهودیان اروپا از شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی محروم بودند. او برای از بین بردن این محرومیت پیشنهاد برگزاری مسابقات مخصوص یهودیان جهان را به کنگره جهانی مکابی داد. او طی سخنرانی‌اش در این کنگره می‌گوید: "נוסף למבחן הספורטיבי יבוא גם המבחן הלאומי. מאות ואלפי הצעירים העברים שיבואו לארץ-ישראל לקחת חלק ב"מכביאדה", ישאפו את אויר המולדת האהובה, ישמעו עברית חיה ורוננת, ישובו לבתיהם מלאי עוז ומרץ להמשיך בגולה את עבודת עמם, עד בוא זמנם לעלות ארצה."[6] ( این مسابقات علاوه بر رقابت‌های ورزشی، آزمون ملیت نیز هست.

صدها و هزاران نفر از جوانان عبری برای شرکت در مکابیا به سرزمین اسرائیل خواهند آمد، هوای میهن عزیز[مان] را تنفس خواهند کرد، [زبان] عبری سرزنده را خواهند شنید و باقدرت و انرژی به خانه‌هایشان بازخواهند گشت تا زمانی که خود را برای مهاجرت به اسرائیل مهیا کنند). پیشنهاد او مورد استقبال اعضای اتحادیه قرار می‌گیرد و همه مقدمات این مسابقات فراهم می‌شود. آخرین مانعی که بر سر راه یهودیان برای برگزاری این مسابقات بود، مخالفت کمیساری عالی فلسطین سر جان کانکلور (Sir John Chancellor) با برپایی این المپیک بود.

پس از انتصاب سر آرتور گرنفل واکوب (Sir Arthur Grenfell Wauchope) به سمت کمیساری جدید فلسطین از طرف انگلستان، پیشنهاد یخوتیلی به واقعیت نزدیک شد. او حمایت بسیاری از یهودیان برای پیشبرد اهدافشان انجام داد. درواقع دوران واکوب، دورانی طلایی برای یهودیان و صهیونیست‌ها در فلسطین بود.

اتحادیه جهانی مکابی برای برگزاری اولین دوره از مسابقات تبلیغات گسترده‌ای را از طریق رسانه‌های جمعی انجام می‌دهد. علاوه بر این کاروان‌های تبلیغی در سال‌های 1930 و 1931 از تل‌آویو به سراسر جهان می‌فرستد تا این رویداد را ترویج کنند.

اولین دوره بازی‌ها در 28 مارس 1932 در استادیوم مکابیا تل‌آویو امروزی با شرکت 400 ورزشکار از 18 کشور برگزار شد. در این بازی‌ها کشور لهستان مقام اول را به دست آورد.[7]

دومین دوره از این مسابقات علی‌رغم مخالفت رسمی حکومت قیمومیت بریتانیا در فلسطین در 2 آوریل 1935 در فلسطین اشغالی برگزار شد. المپیک یهودی تا سال 1950 به علت نگرانی حکومت قیمومیت از مهاجرت غیرقانونی یهودیان، جنگ جهانی دوم و جنگ 1948 اعراب و اسرائیل برگزار نشد. سومین دوره از این بازی‌ها در سال 1950 پس از اعلام تأسیس دولت اشغالگر اسرائیل برگزار شد. از دوره چهارم به بعد این بازی‌ها هر چهار سال یک‌بار در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد. در دوره 15 نیز  مراسم افتتاحیه وقتی ورزشکاران استرالیایی روی یک پل رژه می‌رفتند، آن پل فروریخت؛ 4 نغر کشته‌شده و 63 نفر زخمی شدند. این حادثه به‌عنوان فاجعه پل مکابی شناخته شد.[8]



ترویج فرهنگ یهودی و انسجام بین یهودیان جهان


یکی از دغدغه‌های همیشگی صهیونیست‌ها متقاعد کردن یهودیان دیاسپورا یا پراکنده در جهان به مهاجرت به اسرائیل بوده است. چراکه هیچ‌گاه یهودیان خارج از اسرائیل، امنیت، رفاه و امکانات زیاد را در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی رها نمی‌کنند و به اسرائیل بیایند تا خود را مواجه با مشکلات مختلفی ببینند. صهیونیست‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و با برگزاری جشن‌ها، کنسرت خواننده‌های مشهور و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی مختلف[9] در خلال برگزاری مسابقات مکابیا تاریخ و فرهنگ خودساخته یهودی را به نمایش بگذارند و ورزشکاران و همراهانشان را که از سراسر جهان به اسرائیل آمده‌اند، متقاعد کنند که به این سرزمین مهاجرت کنند.

طبیعتاً با این برنامه‌ها، اسرائیل اهداف دیپلماسی عمومی خود را نیز تحقیق می‌بخشد. در پی انتفاضه‌ها و تجاوزهاى رژیم صهیونیستی به حقوق فلسطینیان، چهره این رژیم به‌گونه‌ای خشن و ضد حقوق بشری در افکار عمومی تصویر شده است. رژیم صهیونیستی با کشاندن یهودیان به سرزمین‌های اشغالی و آرام و مفرح نشان دادن فضا سعی در عوض کردن چهره منفور خود حداقل در اذهان یهودیان دیاسپورا دارد.

بدیهی است با این تبلیغات گسترده انسجام یهودیان داخل اسرائیل و خارج از آن بیشتر شده و دل‌بستگی میان آنان بیشتر خواهد شد.

 

برگزاری برنامه های فرهنگی یهودی- صهیونیستی

در حاشیه این رویداد ورزشی برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای میهمانان المپیک برگزار می‌شود. جشن خیابانی اورشلیم یکی از این برنامه‌هاست. شهرداری اورشلیم برای ورزشکاران و مهمانانشان در خیابان بن یهودا (Ben Yehuda) اورشلیم برنامه‌ای تدارک می‌بیند که در آن به خوردن غذاهای سنتی یهودی، شرکت در کنسرت خیابانی و تفریح و ... می‌پردازند.

در سایت رسمی مسابقات در مورد مراسم کابالا در بندر تل‌آویو آمده است: "به ما در مراسم کابالا شبت (Kabbalat Shabba) ملحق شوید. ما برای جشن گرفتن شبت در بندر زیبای تل‌آویو گردهم می‌آییم".

برگزارکنندگان مکابیا حداکثر استفاده را از این رویداد می‌کنند. نمایشگاه عکس، گالری‌های باز و هنرهای محلی در خیابان‌های باستانی شهر یافا هم جزو برنامه‌های فرهنگی است که سعی دارد پیوند یهودیان میهمان با به‌اصطلاح فرهنگ اسرائیلی را عمیق کند و بن‌مایه‌های یهودی و صهیونیستی آنان را افزایش دهد.

از دیگر مراسم‌هایی که در حاشیه مکابیا برگزار می‌شود. نمایش زنده لیور ساشارد (Lior Suchard) است. لیور ساشارد یک منتالیست است و برنامه‌های خواندن ذهن، روانکاوی و هیپنوتیزم را برای مخاطبانش اجرا می‌کند که برنامه‌ای طنز و سرگرم‌کننده است.

نمایشگاه ماشین‌ها و تجهیزات ورزشی اسرائیلی نیز ازجمله برنامه‌هایی است که در مدت برگزاری مسابقات مکابیا در اسرائیل برقرار است.

جشن تکلیف دینی یهودی نیز در میان برنامه‌های مکابیا دیده می‌شود که در اصطلاح یهودی به آن بار/بت میتسوا (bar/bat Mitzvah) گفته می‌شود. در سایت مکابیا در مورد این رویداد آمده است: "برای کسانی که تابه‌حال فرصت برگزاری جشن تکلیف (بار/بت میتسوا) نداشته‌اند، این یک فرصت است. این رویداد یک سنت مکابیا است که واقعاً به شما امکان می‌دهد تا ریشه یهودی خود را بیابید. این یک مراسم ویژه در دیوار غربی در شهر قدیمی اورشلیم خواهد بود."[10]

یهودی‌سازی قدس
یکی از راهبردهای رژیم صهیونیستی برای اشغال کامل فلسطین و مخصوصاً قدس شریف، یهودی‌سازی این سرزمین است. در این راستا فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌اند تا این‌که اخیراً با لابی که در آمریکا دارند توانستند ترامپ را متقاعد کنند که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به اورشلیم را در برنامه‌های کاری خود بگنجانند تا قدس را به‌عنوان پایتخت دولت جعلی یهودی معرفی کنند.

در همین راستا، این اولین باری است که میزبان مسابقات مکابی شهر قدس است. همان‌طور که اشاره شد، افتتاحیه این مسابقات در ورزشگاه تدی اورشلیم برگزار شد

نیر برکات (Nir Barkat) شهردار اورشلیم در ماه گذشته دراین‌باره گفت:" پنجاه سال پس از متحدشدن، ما بالاخره مکابی را به جایگاه قانونی خود یعنی اورشلیم - پایتخت اسرائیل بازگرداندیم.[11]



تقویت صنعت توریسم

از دیگر مزیت‌های المپیک یهودیان برای رژیم صهیونیستی، آورده اقتصادی و درآمد گردشگری آن است. برای اولین بار در تاریخ این مسابقات، در این دوره بیش از 10 هزار ورزشکار برای شرکت در این رقابت‌ها به اسرائیل می‌آیند. وبگاه اینترنتی جروزالم پست اشاره می‌کند که این تعداد مسافر 23 هتل، 600 هزار وعده غذا و 1.2 میلیون بطری آب احتیاج خواهند داشت که 350 میلیون شکل(NIS) جدید برای صنعت توریسم رژیم صهیونیستی درآمد خواهد داشت.[12]

تقویت صنعت IT

کمیته اجرایی برگزاری مسابقات، با شرکت‌های مختلفی برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها همکاری می‌کند. ازجمله شرکت نرم‌افزاری NowForce. زمینه همکاری دست‌اندرکاران مکابیا با NowForce نرم‌افزار اطلاع از وضعیت امنیتی تولیدی این شرکت است. درواقع ورزشکاران و همراهانشان که به اسرائیل می‌آیند با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند در مواقع اضطراری و خطرناک، مکان و موقعیت دقیق خود را به اطلاع اورژانس‌های پزشکی و نهادهای امنیتی برسانند تا در اسرع وقت به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

علاوه بر این، نرم‌افزار اطلاع از وضعیت امنیتی امکان ارسال تصاویر و ویدئو را برای مأمورین امنیتی و کارکنان اورژانس را برای دریافت راهنمایی‌های لازم را دارد.

یکی دیگر از امکانات این نرم‌افزار اطلاع یافتن کاربر از وضعیت مکان‌هایی است که در آن‌ها موقعیت اضطراری و یا ناامنی برقرار است تا کاربر بتواند پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.

نتیجه گیری

صهیونیست ها هیچ گاه از هدف اصلی خود، یعنی برقراری حکومت جهانی یهود غافل نمی شوند و از هر فرصتی برای نزدیک شدن به این هدف استفاده می کنند. آن ها به خوبی از ابزار مختلف مانند ورزش استفاده می کنند تا انسجام یهودیان سراسر جهان را تقویت کنند. صهیونیست ها به خوبی از ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای بهره می برند تا چهره منفور خود را نزد جهانیان بهبود ببخشند. مکابیا در واقع ابزاری است برای ترویج فرهنگ صهیونیستی و زنده نگاه داشتن تاریخ جعلی یهود؛ رقابت هایی که در واقع پوششی است برای اشغال همه جانبه فلسطین.



منبع
http://www.haadi.ir/s/710

[1]-https://www.youtube.com/watch?v=3dmvLtRVxZg

[2]-https://en.wikipedia.org/wiki/Maccabiah_Games 

[3]-https://en.wikipedia.org/wiki/Maccabi_World_Union#cite_note-maccabiworld.org-2 و http://www.jewishsports.net/the_maccabiah_games.htm

[4]-http://www.maccabiah.com/2017/ و http://www.jpost.com/Israel-News/Sports/Maccabiah-countdown-to-culminate-with-Jerusalem-opening-ceremony-498901

[5]-http://www.cnn.com/SPECIALS/1997/hanukkah/maccabiah.games/ و http://www.7dorim.com/cultures/HANUKAH.asp

[6]-https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%94

[7]-http://www.jewishsports.net/the_maccabiah_games.htm

[8]-https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Maccabiah#cite_note-z2-8 و http://www.maccabiah.com/2017/maccabiah/maccabiah-history

[9]-http://www.haaretz.com/israel-news/travel/1.798377

[10]-http://www.maccabiah.com/2017/athletes-section/masters

[11]-http://www.jpost.com/Israel-News/Sports/Maccabiah-countdown-to-culminate-with-Jerusalem-opening-ceremony-498901

[12]-http://www.jpost.com/Israel-News/Sports/Maccabiah-countdown-to-culminate-with-Jerusalem-opening-ceremony-498901




:: موضوعات مرتبط: مقالات , اسلام , جنگ نرم , ادیان و منجی گرایی , ,
:: برچسب‌ها: ورزش در خدمت صهیونیسم , اصراعیل , سکسی , اسراعیل ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com