عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392
بازدید : 4161
نویسنده : یه بنده خدا
سؤال: گفته می‌شود وقتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور می‌کنند، دین جدیدی می‌آورند. آیا با وجود دین خاتم (اسلام) ، جایی برای دین جدید می‌ماند؟ 
پاسخ: آوردن دین جدید توسط حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سخنی است که در میان مردم معروف است و به قول شهید صدر، موضوع دین جدید سر زبانهای مردم مشهور شده است. (1) و حقیقت علمی و روایی ندارد.
 
تفصیل سخن این است که ظهور منجی عالم بشریت با خود یک سری ارمغانهای انسانی و الهی را همراه دارد. در لسان روایات، سخن از آوردن امر جدید، سنت جدید، سلطان جدید و کتاب جدید است؛ چنان که امام صادق علیه السلام در حدیثی که از اوصاف و خصوصیات عصر ظهور سخن رانده‌اند، می‌فرمایند: 
«فَوَ اللَّهِ لَکَأَنِّی أَنْظُرُ اِلَیهِ بَینَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ یبَایعُ النَّاسَ بِاَمْرٍ جَدِیدٍ وَ کِتَابٍ جَدِیدٍ وَ سُلْطَانٍ جَدِیدٍ مِنَ السَّمَاءِ؛ (2) به خدا سوگند! مثل اینکه او (مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) را میان رکن و مقام می‌بینم که مردم [با او] بر امر جدید و کتاب جدید و حکومت جدیدی که ریشة آسمانی دارد، بیعت می‌کنند..» 
 
 
پس، در این حدیث و نیز احادیث دیگر، هیچ گاه سخن از دین جدید به میان نیامده است. گذشته از این، آوردن دین جدید با مسلمات قطعی دین اسلام منافات دارد؛ صریح قرآن و روایات و باور همة مسلمانان این است که دین اسلام آخرین دین و محمد مصطفی صلی الله علیه و آله خاتم انبیاء الهی است. 
روایات متعددی که در منابع اهل سنت و شیعه وارد شده است، روش کاری و برنامه‌های حضرت را در راستا و تداوم کار جدش رسول الله صلی الله علیه و آله معرفی می‌کند. رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «یخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیتِی یقُولُ بِسُنَّتِی؛ (3) مردی از اهل بیت من قیام می‌کند که به سنت من سخن می‌گوید..» 
و نیز فرمود: «اَلْمَهْدِی رَجُلٌ مِنْ عِتْرَتِی یقَاتِلُ عَلَی سُنَّتِی کَمَا قَاتَلْتُ اَنَا عَلَی الْوَحْی؛ (4) مهدی مردی از تبار من است که براساس سنت من می‌جنگد؛ همان گونه که من بر اساس وحی جنگیدم..» 
همچنین، امام باقر علیه السلام فرمود: «وَ یقْتُلُ النَّاسَ حَتَّی لَا یبْقَی اِلَّا دِینُ مُحَمَّدٍ 
صلی الله علیه و آله؛ (5) تا آنجا [حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف] مردم را می‌کشد که جز دین محمد صلی الله علیه و آله باقی نماند..» 
تفسیر آنچه در حدیث مورد بحث (حدیث اول) آمده است، این می‌شود که چون حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جانشین بر حق رسول خدا صلی الله علیه و آله و مفسر حقیقی قرآن و سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله است، بر همین اساس، احکام موضوعات جدیدی را که در طول تاریخ مطرح شده است، بیان می‌کند و این یک امر جدید به شمار می‌آید و نیز پاره‌ای از احادیث را که بنابر عواملی به دست آیندگان جدید به شمار می‌آید؛ چنان که احکامی را که فقهاء مذاهب از روی قواعد به دست آورده‌اند، حضرت اصلاح می‌فرماید و از آنجا که حکومت جهانی حضرت بر محوریت دین اسلام کاملاً بی‌سابقه است، سلطان جدید به شمار می‌آید.
 
1) تاریخ ما بعد الظهور، سید محمد صدر، دارالتعارف بیروت، 1412 ق، ج 3، ص 444. 
2) همان، ص 443؛ الغیبة، محمد بن ابراهیم نعمانی، مکتبة الصدوق، تهران، تحقیق غفاری، ص 232، باب 13، ح 17، و نیز صص 320 ـ 322، باب 22، ح 1ـ 5؛ کتاب الغیبة، محمد بن حسن طوسی، مؤسسة المعارف، چاپ اول، قم، ص 473. 
3) تاریخ ما بعد الظهور، ج 3، ص 65، به نقل از طبرانی و ابو سعید خدری. 
4) همان. 
5) کتاب الغیبة، طوسی، مؤسسة المعارف، قم، چاپ اول، ص 474.
 
منبع : ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی، آموزشی مبلغان شماره83

 




:: موضوعات مرتبط: دعاهای استاد فرهمند , , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com